@afzal_m thanks! Ga ik proberen.
Latest posts made by brocaar
-
RE: Instructie registreren van je eerste device
@afzal_m werk inderdaad op een MacBook. Dit zou voor een REST API toch niet uit mogen maken?
-
@afzal_m heb net opnieuw getest (was niet eerder in de gelegenheid). Heb “delete device”, “register device” en “set device info” gedaan zoals beschreven in de handleiding. Device is connected:
AT+CGATT? +CGATT:1 OK AT+NPING=172.16.14.22 OK +NPING:172.16.14.22,125,927 AT+NSMI=1 OK AT+NMGS=11,48656c6c6f20576f726c64 OK +NSMI:SENT
Helaas in de API nog steeds
enNOT_ACTIVE
… Enig idee wat er fout gaat? -
Ik heb de stappen uit de documentatie gevolgd met Postman (fijn die templates!). Hierna heb ik de commando’s uitgevoerd zoals hier beschreven: http://support.sodaq.com/sodaq-one/at/ (ik test met het Sodaq NB-IoT shield). Ook dit gaat zonder problemen (
PENDING=0,SENT=1,ERROR=1
). Er zou dus één frame succesvol verzonden moeten zijn. Ik zie alleen geen data in Postman en het device heeft statusOFFLINE
:"status": "OFFLINE", "statusDetail": "NOT_ACTIVE",
Iemand enig idee wat er fout gaat?
Eerder heb ik getest met de sim die ik van Sodaq heb ontvangen bij het NB-IoT shield wat gekoppeld is aan All Things Talk, dit werkte goed (met een Arduino sketch die de temperatuur / humidity stuurt). Uiteraard heb ik nu de sim gebruikt die ik van T-Mobile heb ontvangen.