@afzal_m
is het ondertussen al iemand gelukt om de FiPy met jullie netwerk te verbinden?
iok kom er hier in ieder geval nog niet helemaal uit.
Latest posts made by Eric
-
RE: Pycom FiPy compatible with band 8!
-
RE: pycom fipy
ondertussen zou het moeten kunnen.
ik heb mijn fipy’s opgestuurd en terug geupdate gekregen.
als ik bovenstaande stappen herhaal krijg ik helaas nog steeds geen verbinding. is er ondertussen iemand die het al wel is gelukt?
-
RE: SIM registratie faalt
De simkaarten zijn niet geschikt voor in telefoons.
Er kan alleen mee op het NB-iot netwerk mee geregistreerd worden. Bij mijn weten zijn er geen telefoons die een modem hebben die dat ondersteunt.
-
Volgens de github pagina van pycom
github linken dan met name
“Current NB-IoT limitations (this is outdated and will be updated soon)
At the moment the NB-IoT firmware supplied by Sequans only support Ericsson base stations configured for In-Band mode. Standalone and guard-band modes will be supported in a later release. Support for Huawei base stations is also limmited and only lab testing with Huawei eNodeB is recommended at the moment. Full support for Huawei is planned for early Q2 2018.”hebben we binnekort hopelijk goed nieuws
-
hmm ik dacht(en hoopte) dat de betaondersteuning voor huawei modems genoeg zou zijn
in principe zou de volledige ondersetuning voor de huawei netwerken early Q2 zijn.
als deze update eindelijk komt zou dat dan ook gelijk ondersteuning voor de guard band zijn of heb jij daar ook geen kijk op? -
update:
na ongeveer een uurtje wachten en wat stappen herhalen krijg ik nu bij
AT+CSQ 18.99als ik vervolgens
AT+CGATT stuur krijg ik 0 terug wat dus helaas betekent dat ik nog niet verbonden bendit zou natuurlijk goed kunnen komen doordat er bepaalde instellingen nog niet goed staan (zoals scrambling)
-
blijkbaar kan je een post niet meer aanpassen
als ik dan
AT+CGDCONT=0,“IP”,“cdp.iot.t-mobile.nl”
stuur krijg ik een error terugals ik dit stuur
AT+CGDCONT=1,“IP”,“cdp.iot.t-mobile.nl”krijg ik OK terug
DAN AT+CFUN=1
als ik dan
AT+COPS=1,2,“20416”
stuur
krijg ik niks terug?
als ik vervolgens AT+CSQ stuur krijg ik soms niks en soms 99,99 terug
die 99 veranderd zelfs na een minuut of 5 niet -
pycom fipy
Hallo,
ik vroeg me af of er al iemand is die verbinding met het t-mobile netwerk heeft gemaakt met 1 van de modules van pycom.
ik heb er hier een aantal van liggen en probeer deze te connecten. de AT commands van het modem op de fipy zijn wat andersvolgens pycom zou de apparatuur van huwaei (die t-mobile volgens mij gebruikt) ondertussen ondersteund moeten zijn. ook ondersteund t-mobile tegenwoordig UDP.
hier vast een begin van wat ik tot nu toe heb
AT^RESET ipv AT+NRB
AT+SQNAUTOCONNECT=1,0 ipv AT+NCONFIG=“AUTOCONNECT”,“TRUE”hoe de scrambling aan te zetten weet ik nog niet
band 8 de earfcn die daar bij hoort volgens
link om earfcn te bepalen
AT!=“addscanfreq band=8 dl-earfcn=3650”