Bedankt voor de hulp allemaal, ik ga kijken of ik het voor elkaar krijg een demo via HTTP op te zetten.
Latest posts made by Niels Veul
-
RE: UDP bericht naar server applicatie op PC
-
@afzal_m Momenteel ben ik bezig met het opzetten van een aantal tests om LTE-M en NB-IoT met elkaar te vergelijken. Hiervoor heb ik een UDP server applicatie voor mijn PC geschreven waarmee het modem kan communiceren. Met LTE-M werkte dit allemaal prima en kon ik vanaf het modem direct naar het IP en de poort van mijn PC communiceren. Ik zou graag met NB-IoT iets opzetten dat vergelijkbaar werkt, maar kan nergens vinden hoe ik dit voor elkaar kan krijgen.
-
@afzal_m Is het binnen het t-mobile NB-IoT netwerk wel mogelijk om direct vanaf een modem een UDP bericht naar een eigen server te sturen? Of moet de communicatie altijd via de t-mobile server en een endpoint lopen?
-
@afzal_m Hallo Afzal, nog even een kleine update. Ik heb het nu wel voor elkaar dat mijn IP en poort geaccepteerd wordt als endpoint, maar krijg nu het bericht “Er kon geen verbinding worden gemaakt met de opgegeven URL. Probeer het ajb. nogmaals.” Kan ik hieruit opmaken dat de berichten niet met UDP naar het endpoint verstuurd worden maar TCP?
-
@afzal_m Hallo Afzal, Bedankt voor de snelle reactie. Voor mijn toepassing wil ik de data eigenlijk doorsturen naar een specifieke poort en IP adres, is dit ook mogelijk? Ik blijf namelijk het bericht krijgen “geef een URL op” als ik “http://10.15.90.148:71” invul als endpoint.
-
UDP bericht naar server applicatie op PC
Hallo,
Momenteel ben ik bezig om communicatie op te zetten tussen een Sodaq SARA R412M development board en een server applicatie op een PC. Via LTE-M loopt dit allemaal soepel, maar met NB-IoT krijg ik het idee dat het niet mogelijk is om direct vanaf het modem naar de server berichten te sturen. Ook kan ik nergens een duidelijke uitleg vinden over wat er eventueel met endpoints gedaan kan/moet worden om dit voor elkaar te krijgen.
Als iemand wat meer informatie voor mij heeft om dit te bewerkstelligen zou dat heel fijn zijn.