Hulp nodig met verbinden
-
@techniek het lukt mij niet meer om verbinding te maken met LTE (wel met GSM). Kunnen jullie me helpen?
In de dev reg heb ik het device een aantal keer gedelete en weer gecreeerd. Ik gebruik de IMEI die ik krijg door at+cgsn en niet het nummer op dat op de simkaart gedrukt is. Doe ik dat goed?
ik doe
AT+CFUN=0
AT+CNMP=38
AT+CMNB=2
AT+NBSC=1
AT+CFUN=1
AT+CSQ, csq blijft 99,99Als ik doe
AT+CGDCONT=1,“IP”,“oceanconnect.t-mobile.nl”
AT+COPS=1,2,“20416”
AT+CSQ dan krijg ik 19,99
at+cpsi?+CPSI: GSM,Online,204-16,0x03f7,46603,853 DCS 1800,-74,0,37-37
dus geen NB-IoT… Eerder is dit mij wel gelukt, maar na een reset van mijn module lukt dat niet meer.
Kunnen jullie me het lijstje met (standaard, niet UBlox of Quectel) modem commando’s geven waarmee ik verbinding kan maken met het NB-IoT netwerk? Kunnen jullie ook aangeven als ik voor een tweede keer een verbinding maak, vanaf welk commando ik dan kan beginnen? Alvast hartelijk dank!!! -
@jeroend said in Hulp nodig met verbinden:
In de dev reg heb ik het device een aantal keer gedelete en weer gecreeerd. Ik gebruik de IMEI die ik krijg door at+cgsn en niet het nummer op dat op de simkaart gedrukt is. Doe ik dat goed?
Hi Jeroen,
Klopt AT+CGSN(=1) geeft je de IMEI, hiermee registreer je je device.
Op dit moment heb ik alleen nog met UBlox en Quectel modems ervaring, helaas;)
Een redelijk groot aantal modem fabrikanten sleutelen ook nog aan hun firmwares dus nog even geduld.
Groetjes, -
Misschien moet je in het modem exliciet aangeven dat je NB-iot wilt gebruiken. Heb je wel band 8 geselecteerd?
AT+CGATT? geeft je de aanlog status…
-
Aha schiet me nog iets te binnen:
Alle AT+NCONFIG? parameters op FALSE
Of iets proberen deze twee tergelijkertijd op TRUE… te zetten:
AT+NCONFIG=CR_0354_0338_SCRAMBLING,TRUE
AT+NCONFIG=CR_0859_SI_AVOID,TRUEnogmaals syntax kan per fabrikant en type verschillen…
-
@techniek dank voor je reactie. Het NCONFIG commando kent mijn modem niet, ik gebruik AT+NBSC=1 om scrambling aan te zetten. Mijn modem is multiband, ik neem aan het modem zelf de juiste band selecteert?
at+creg? geeft +CREG: 0,5
Heb je nog ideeen? -
CREG 0.5 betekent ‘roaming’. Dus dat is goed en zou betekenen dat je een network attach hebt!
Kun je checken of er een IP address is toegewezen?