iotcreators.com web
    • Login
    • Search
    • forum.iotcreators.com
    • docs.iotcreators.com
    • Tags
    • Popular
    • Recent
    • Register

    Pending messages

    Archive
    3
    7
    5300
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • cvonken
      cvonken last edited by

      Hi!

      Probleempje: mijn Sodaq NB node stuurt geen berichten uit.
      Via de AT commandos krijg ik ‘OK’ op alle commando’s, tot en met de Hello World:

      AT+NMGS=11,48656c6c6f20576f726c64
      OK

      Echter blijven de messages op ‘Pending’ staan:

      AT+NQMGS
      PENDING=1,SENT=0,ERROR=0

      Ook in Postman (device is geregistreerd) krijg ik geen data history binnen:

      {
      “totalCount”: 0,
      “pageNo”: 0,
      “pageSize”: 0,
      “deviceDataHistoryDTOs”: []
      }

      Ook het southbound IP adres heb ik bijgewerkt naar 172.16.14.22.

      Iemand een tip?

      1 Reply Last reply Reply Quote 0
      • afzal_m
        afzal_m iotcreators.com team last edited by

        Met mijn Sodaq hardware liep ik er ook tegenaan dat mijn data niet binnenkwam op mijn eigen App.

        Dat kwam omdat mijn IMEI reeds geregistreerd was in de App van Sodaq. Meerder mensen hebben hier mee te maken gehad. Mailtje naar Sodaq met het verzoek om de IMEI te verwijderen was de oplossing.

        Maar nu begint ik te twijfelen. Volgens mij was het in deze situatie zo dat de messages niet op pending bleven staan. Het issue was dat ze wel ‘SENT’ waren maar niet in de juiste app terecht kwamen…

        cvonken 1 Reply Last reply Reply Quote 0
        • cvonken
          cvonken @afzal_m last edited by cvonken

          @afzal_m Dank voor je overdenkingen.
          Onderaan deze post had @tolgapaksoy hetzelfde Pending probleem, maar de uitkomst ervan is mij niet bekend:
          https://forum.iot.t-mobile.nl/topic/31/at-csq/21

          afzal_m 1 Reply Last reply Reply Quote 0
          • afzal_m
            afzal_m iotcreators.com team @cvonken last edited by

            @cvonken

            Ja klopt, hij komt morgen naar onze workshop om dit samen op te lossen. Jij bent ook welkom uiteraard!

            cvonken 1 Reply Last reply Reply Quote 0
            • cvonken
              cvonken @afzal_m last edited by

              @afzal_m Good. Morgen lukt me helaas niet (I tried 🙂
              Ik hoor dus graag de afloop!

              1 Reply Last reply Reply Quote 0
              • T
                tolgapaksoy last edited by tolgapaksoy

                @cvonken Ik heb het werkende!
                Mijn fout zat in Postman. Die van jou ook hoogstwaarschijnlijk

                Ten eerste, ik registreerde mijn device verkeerd. Ik deed de verifyCode met sterretjes, en blijkbaar moest dit niet. De verifyCode en nodeId moeten EXACT de IMEI zijn. Ik dacht dat ik dit gewoon goed deed, maar blijkbaar niet.

                Ten tweede, het hielp heel erg om heel Postman te legen, en opnieuw te beginnen. Ik zag direct wat ik fout deed.

                cvonken 1 Reply Last reply Reply Quote 0
                • cvonken
                  cvonken @tolgapaksoy last edited by

                  @tolgapaksoy Dank je!
                  Ik heb de Register device nogmaals van scratch gedaan, en ik krijg nu een succesvolle verzending! Top. Happy!

                  1 Reply Last reply Reply Quote 0
                  • 1 / 1
                  • First post
                    Last post