Pending messages
-
Hi!
Probleempje: mijn Sodaq NB node stuurt geen berichten uit.
Via de AT commandos krijg ik ‘OK’ op alle commando’s, tot en met de Hello World:AT+NMGS=11,48656c6c6f20576f726c64
OKEchter blijven de messages op ‘Pending’ staan:
AT+NQMGS
PENDING=1,SENT=0,ERROR=0Ook in Postman (device is geregistreerd) krijg ik geen data history binnen:
{
“totalCount”: 0,
“pageNo”: 0,
“pageSize”: 0,
“deviceDataHistoryDTOs”: []
}Ook het southbound IP adres heb ik bijgewerkt naar 172.16.14.22.
Iemand een tip?
-
Met mijn Sodaq hardware liep ik er ook tegenaan dat mijn data niet binnenkwam op mijn eigen App.
Dat kwam omdat mijn IMEI reeds geregistreerd was in de App van Sodaq. Meerder mensen hebben hier mee te maken gehad. Mailtje naar Sodaq met het verzoek om de IMEI te verwijderen was de oplossing.
Maar nu begint ik te twijfelen. Volgens mij was het in deze situatie zo dat de messages niet op pending bleven staan. Het issue was dat ze wel ‘SENT’ waren maar niet in de juiste app terecht kwamen…
-
@afzal_m Dank voor je overdenkingen.
Onderaan deze post had @tolgapaksoy hetzelfde Pending probleem, maar de uitkomst ervan is mij niet bekend:
https://forum.iot.t-mobile.nl/topic/31/at-csq/21 -
Ja klopt, hij komt morgen naar onze workshop om dit samen op te lossen. Jij bent ook welkom uiteraard!
-
@afzal_m Good. Morgen lukt me helaas niet (I tried
Ik hoor dus graag de afloop! -
@cvonken Ik heb het werkende!
Mijn fout zat in Postman. Die van jou ook hoogstwaarschijnlijkTen eerste, ik registreerde mijn device verkeerd. Ik deed de
verifyCode
met sterretjes, en blijkbaar moest dit niet. DeverifyCode
ennodeId
moeten EXACT de IMEI zijn. Ik dacht dat ik dit gewoon goed deed, maar blijkbaar niet.Ten tweede, het hielp heel erg om heel Postman te legen, en opnieuw te beginnen. Ik zag direct wat ik fout deed.
-
@tolgapaksoy Dank je!
Ik heb de Register device nogmaals van scratch gedaan, en ik krijg nu een succesvolle verzending! Top. Happy!