Jouw endpoint werkt niet?
-
Zojuist een dummy endpoint opgezet, als ik daar met postman een bericht naartoe stuur komt er netjes een logregel in mijn database. Dat leek mij wel handig, dus nu t-mobile ook connecten… Bij Jouw endpoint kun je een url en headers opgeven (voor authenticatie neem ik aan).
Daar heb ik mijn url, en Authorization header ingevoerd. Dan op de knop testen en opslaan. Er komt een prachtige melding in mijn database (zonder payload). De portal meld echter: “Er kon geen verbinding worden gemaakt met de opgegeven URL. Probeer het ajb. nogmaals.”
Het postman project geeft netjes status 200 OK en een empty string als resultaat.
Verwacht het portal een specifiek antwoord? En wat moet dat dan zijn?
-
Had ook te maken met https://forum.iot.t-mobile.nl/topic/285/register-device-is-not-working/
Nu gefixt dus!
-
Hoi Afzal,
De device is nu geregistreerd (staat er al goed in). Het simnummer lijkt mij nog steeds niet te kloppen. In de account staat een nummer wat eindigt op 576. Op de simkaart is het nummer gelijk alleen eindigt het met 57 (zonder de 6).
Als ik probeer mijn eigen endpoint te contacten krijg ik nog steeds een foutmelding “Sorry! Er is een onbekende fout opgetreden. Neem alsjeblieft contact op als dit vaker terugkomt.”
Het is een allersimpelste endpoint. Met postman doe ik een standaard request type POST met een basic authentication header (die vul ik ook in in het systeem). De backend accepteert momenteel alle messages en zelfs alle authentication zolang er maar een gebruikersnaam en wachtwoord is ingevuld (voor test doeleinden, dat veranderd uiteraard asap)
-
@afzal_m Hoi Afzal,
Nog wat meer info, ik probeer contact te leggen met het device. Als ik het commando AT+CSQ uitvoer blijf ik 99,99 terugkrijgen.Omdat ik niet kan zien in de interface of het protocol COAP of UDP was heb ik het device verwijderd en nogmaals toegevoegd. Dan krijg ik wel een succes melding dat het device is geregisteerd. Alleen komen er nog steeds twee foutmeldingen…
-
@great7ven said in Jouw endpoint werkt niet?:
De device is nu geregistreerd (staat er al goed in). Het simnummer lijkt mij nog steeds niet te kloppen. In de account staat een nummer wat eindigt op 576. Op de simkaart is het nummer gelijk alleen eindigt het met 57 (zonder de 6).
De 6 is een soort checksum getal en niet zichtbaar op je fysieke simkaart. Op het netwerk is die er wel. Sorry dat dit niet duidelijk was.
Kun je even je telefoonnummer achterlaten via een pm of mail aub? Dan bel ik je morgen even! In je e-mail zie ik namelijk ook wat andere informatie voorbij komen waardoor ik de probleemstelling niet meer goed begrijp.