iotcreators.com web
    • Login
    • Search
    • forum.iotcreators.com
    • docs.iotcreators.com
    • Tags
    • Popular
    • Recent
    • Register

    AT+CSQ

    Archive
    6
    22
    10636
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • R
      rolandvs last edited by

      Inmiddels eerste data over de NB-IOT link verstuurd. Opvallend genoeg duurt het m.i. vrij lang voordat er een link is opgezet afgaande op het gebruik van het AT+CSQ commando. Wat is de te verwachten tijd dat het duurt dat het netwerk er is? Nu stuur ik steeds een AT+CFG totdat de waarde anders is dan 99,99, maar dat lijkt mij zonde van de energie die dat kost…

      magnatron 1 Reply Last reply Reply Quote 1
      • magnatron
        magnatron @rolandvs last edited by

        Zelfde hier. Inmiddels 20 minuten verder, nog steeds 99,99…
        Is er misschien een coverage kaart beschikbaar?

        1 Reply Last reply Reply Quote 0
        • afzal_m
          afzal_m iotcreators.com team last edited by

          Helaas nog geen coverage kaart. Wat krijgen jullie te zien bij AT+NUESTATS ?

          magnatron 1 Reply Last reply Reply Quote 0
          • magnatron
            magnatron @afzal_m last edited by

            @afzal_m said in AT+CSQ:

            AT+NUESTATS

            Inmiddels erachter dat de AT+COPS command een issue lijkt te hebben. Geeft niet de goede info terug. (1,2,""). Pas als ik een error trigger met AT+COPS=1,1,20416 (Dus zonder quotes om de ID) geeft ie daarna wel de goede info terug +COPS:1,2,"20416". Beetje weird?
            Anyways, hier de NEUSTATS vanuit 4G-void Eefde:

            Signal power:-1026
            Total power:-941
            TX power:20
            TX time:3577
            RX time:157135
            Cell ID:2217061
            DL MCS:0
            UL MCS:0
            DCI MCS:2
            ECL:0
            SNR:104
            EARFCN:3747
            PCI:249
            
            1 Reply Last reply Reply Quote 1
            • afzal_m
              afzal_m iotcreators.com team last edited by

              Volgens mij ziet dat er goed uit. Wat krijg je nu terug bij AT+CEREG

              magnatron 1 Reply Last reply Reply Quote 0
              • magnatron
                magnatron @afzal_m last edited by

                @afzal_m said in AT+CSQ:

                AT+CEREG

                0,5
                Ik las elders dat dat roaming, en goed, is

                1 Reply Last reply Reply Quote 0
                • magnatron
                  magnatron last edited by

                  Ik werk nu met een SODAQ kickstarter board. Helaas is die al geregistered via allthingstalk. Is er een manier om die daar weg te krijgen zodat ik hier echt kan testen?

                  1 Reply Last reply Reply Quote 0
                  • afzal_m
                    afzal_m iotcreators.com team last edited by

                    Ja je hebt een network attach dus dat is goed! En je kunt je device proberen te registreren op onze API. Dat zou moeten werken!

                    magnatron 1 Reply Last reply Reply Quote 0
                    • magnatron
                      magnatron @afzal_m last edited by

                      @afzal_m maar volgens mij is het device al geregistreerd door sodaq en gekoppeld aan de ATT website?
                      Bij ATT komen mijn berichten binnen maar via postman zie ik geen enkele activiteit. Ook de device status blijft offline.
                      Tips?

                      Remi Frenay 1 Reply Last reply Reply Quote 0
                      • Remi Frenay
                        Remi Frenay @magnatron last edited by

                        @magnatron Hier had ik ook last van in het begin. Het device moet inderdaad eerst door Sodaq verwijderd worden. Ik heb toen een mailtje gestuurd naar ze met het verzoek en was snel geregeld.

                        magnatron 1 Reply Last reply Reply Quote 0
                        • magnatron
                          magnatron @Remi Frenay last edited by

                          @Remi-Frenay Klopt. Daarna werkte het perfect.

                          1 Reply Last reply Reply Quote 0
                          • afzal_m
                            afzal_m iotcreators.com team last edited by

                            @Remi-Frenay @magnatron

                            Kregen jullie eerst (alvorens Sodaq het device uit hun platform had verwijderd) ook de volgende melding bij het registeren van de device?

                            {
                            “error_code”: “100003”,
                            “error_desc”: “Invalid verify code.”
                            }

                            Dit is namelijk waar @tolgapaksoy nu mee te maken heeft…

                            Remi Frenay 1 Reply Last reply Reply Quote 0
                            • Remi Frenay
                              Remi Frenay @afzal_m last edited by Remi Frenay

                              @afzal_m Bij mij leek het registreren wel goed te gaan, maar kwam de data gewoon niet binnen. Ik kreeg geen foutmelding.

                              Deze foutmelding klinkt als een fout IMEI nummer bij verifyCode. De body voor “Register Device” moet er zo uit zien
                              {
                              “verifyCode”:“123456789012347”,
                              “nodeId”:“123456789012347”,
                              “timeout”:0,
                              “endUserId”:“yourname”
                              }

                              Als dat zo is kan je voor de zekerheid het IMEI nummer dat daar ingevuld is nog controleren op http://www.imei.info/

                              1 Reply Last reply Reply Quote 1
                              • T
                                tolgapaksoy last edited by tolgapaksoy

                                @Remi-Frenay Hier nog een uitgebreide uitleg.

                                De IMEI nummer komt als volgt uit de SODAQ one shield:

                                AT+CGSN=1
                                +CGSN:35887808xxxxxxx
                                OK

                                Ook klopt het als ik dit IMEI nummer invoer bij imei.info.

                                Vervolgens voer ik dit in bij Postman:

                                {
                                “verifyCode”:“35887808xxxxxxx”,
                                “nodeId”:“35887808xxxxxxx”,
                                “timeout”:0,
                                “endUserId”:“YourName”
                                }

                                En krijg ik dit terug:

                                {
                                “error_code”: “100003”,
                                “error_desc”: “Invalid verify code.”
                                }

                                Dus ik weet niet precies wat er nou mis is.

                                1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                • T
                                  tolgapaksoy last edited by tolgapaksoy

                                  Nou… Na een hoop geprobeerd te hebben, blijkt dat ik 2 * karakters om de verifyCode links en rechts moet zetten. Nu heb ik het kunnen registreren, bedankt!

                                  P.s: dit forum maakt een stuk tekst dikgedrukt als je 2 ster-karakters gebruikt, vandaar dat ik @Remi-Frenay zijn antwoord niet goed door had.
                                  Ook haal ik voor de zekerheid mijn IMEI weer weg uit de vorige comment

                                  1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                  • afzal_m
                                    afzal_m iotcreators.com team last edited by

                                    Ah fijn dat het gelukt is! Ook gelukt met versturen van data?

                                    1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                    • T
                                      tolgapaksoy last edited by

                                      @afzal_m Ook even gebeld met SodaQ. Ik heb nu succesvol een netwerk attach. Alleen de berichten die ik stuur blijven op PENDING hangen. Ik heb begrepen dat dit mogelijk kan liggen aan Oceanconnect als de juiste profiel niet is ingeladen, en mogelijk de modellen/protocollen niet overeenkomen in Oceanconnect.

                                      Staat dit goed op mijn account? Thanks!

                                      afzal_m 1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                      • afzal_m
                                        afzal_m iotcreators.com team @tolgapaksoy last edited by

                                        @tolgapaksoy

                                        Hi Tolga wat goed! Jouw profiel staat wel goed ingesteld. Heb ik net nagekeken. Kun je anders via postmen je device deleten en opnieuw registreren?

                                        1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                        • T
                                          tolgapaksoy last edited by tolgapaksoy

                                          @afzal_m Verwijderd, opnieuw geregistreerd + device info.

                                          De stappen:

                                          > AT+CFUN=1
                                          OK
                                          > AT+NBAND=8
                                          OK
                                          > AT+COPS=1,2,"20416"
                                          OK
                                          > AT+CSQ
                                          +CSQ:18,99
                                          > AT+CGATT?
                                          +CGATT:1
                                          OK
                                          > AT+NSMI=1
                                          OK
                                          > AT+NMGS=11,48656c6c6f20576f726c64
                                          OK
                                          > AT+NQMGS
                                          PENDING=1,SENT=0,ERROR=0
                                          OK
                                          

                                          en hij blijft ook maar op PENDING ook na een paar minuten. Als ik daarna het bericht nogmaals probeer te sturen:

                                          > AT+NMGS=11,48656c6c6f20576f726c64
                                          +CME ERROR: 513
                                          

                                          alleen ik kan totaal geen documentatie vinden over error 513??? Ik lijk gewoon een network attach te hebben, dus kan het nog steeds aan mij liggen dat ik iets fout doe?

                                          🤔

                                          1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                          • afzal_m
                                            afzal_m iotcreators.com team last edited by

                                            Ja dit probleem los je denk ik ook niet op met de AT commando’s als je al een network attach hebt. Er moet echt iets fout zijn gegaan in postman.

                                            1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                            • cvonken
                                              cvonken last edited by

                                              Hi @tolgapaksoy, ik vroeg me af of je die ‘pending’ messages issue al opgelost hebt?
                                              Bij mij treed namelijk hetzelfde op. Zie post:
                                              https://forum.iot.t-mobile.nl/topic/45/pending-messages
                                              Hoor graag!

                                              cvonken 1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                              • cvonken
                                                cvonken @cvonken last edited by

                                                @cvonken Pending solved: Zie https://forum.iot.t-mobile.nl/topic/45/pending-messages/2

                                                1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                                • 1 / 1
                                                • First post
                                                  Last post