iotcreators.com web
    • Login
    • Search
    • forum.iotcreators.com
    • docs.iotcreators.com
    • Tags
    • Popular
    • Recent
    • Register

Kan ik achterhalen welke SIM er in het modem zit?

iotcreators.com portal & API
    3
    5
    1393
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • J
      JeroenD last edited by

AT+CPOL? (preferred operator list) geeft ‘error’ op de sim van T-Mobile.
      AT+COPS=? geeft de beschikbare netwerken, met als eerste het home network maar dit commando doet er 8 minuten over om te voltooien…
      AT+COPS? gaat heel snel, maar geeft waarschijnlijk de operator code terug die ik eerder heb ingesteld met AT+COPS=1,2,“20416”, en ik wil juist weten welke operator code ik moet gebruiken bij de eerste keer aanmelden.

Iemand een idee?

1 Reply Last reply Reply Quote 0
      • afzal_m
        afzal_m iotcreators.com team last edited by

Ik denk dat ik je vraag nog niet helemaal begrijp… maar 20416 is wel onze operator code. En als je AT+CIMI doet, krijg je een IMSI terug. Op basis van het IMSI nummer kunnen wij wel checken of dit van T-Mobile IoT is.

• J
          JeroenD last edited by

@afzal_m Dank voor je reactie. Ja ik snap dat T-Mobile op basis van de IMSI kan checken dat de sim van jullie is. Ik wil in software kunnen achterhalen van welke provider de sim in het modem is. Ik begrijp dat ooit de eerste 5 cijfers van de IMSI de operator code is, maar dat is niet meer zo. Enig idee hoe het kan?

S 1 Reply Last reply Reply Quote 0
          • S
            Stefan de Lange @JeroenD last edited by

@jeroend said in Kan ik achterhalen welke SIM er in het modem zit?:

@afzal_m Ik begrijp dat ooit de eerste 5 cijfers van de IMSI de operator code is, maar dat is niet meer zo. Enig idee hoe het kan?

Dit klopt nog steeds. Heb dit even uitgezocht voor de IMSI van mijn eigen T-Mobile NB-IoT simkaart:
            901 40 XXXXXXXXX

901 = International card
            40 = Deutsche Telekom AG (aka T-Mobile)

Zie ook: https://clients.txtnation.com/hc/en-us/articles/218719768-MCCMNC-mobile-country-code-and-mobile-network-code-list-

1 Reply Last reply Reply Quote 1
            • J
              JeroenD last edited by

@Stefan-de-Lange Thnx Stefan, je hebt gelijk! Ik was in verwarring vanwege die 901, omdat dat niet een landcode is. Maar het is inderdaad de code voor ‘internationaal’

• 1 / 1
              • First post
                Last post