iotcreators.com web
    • Login
    • Search
    • forum.iotcreators.com
    • docs.iotcreators.com
    • Tags
    • Popular
    • Recent
    • Register

    Pincode simkaart starterspakket

    iotcreators.com portal & API
    4
    12
    2817
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • T
      TVDL last edited by

      L.s.
      We willen de simkaart van de starterskit gebruiken bij een Quectel BG-96.
      We krijgen echter geen service, vermoedelijk omdat er een pincode ingesteld staat.
      Hoe is de pincode te achterhalen? Deze staat nl niet op de ‘creditcard’ waaruit de simkaart gedrukt wordt en 0000 werkt niet,

      Met vriendelijke groet,
      Tim van der Loo

      S 1 Reply Last reply Reply Quote 0
      • S
        Stefan de Lange @TVDL last edited by

        @tvdl Hoi TVDL
        Naar mijn weten heeft de T-Mobile starterskit sim geen pincode, ik denk dus dat er iets anders mis is.

        1 Reply Last reply Reply Quote 0
        • afzal_m
          afzal_m iotcreators.com team last edited by

          Dat klopt @Stefan-de-Lange, er is geen pincode. @TVDL kun je aub aangeven met welke AT commands je een verbinding probeert te krijgen?

          T 1 Reply Last reply Reply Quote 0
          • T
            TVDL @afzal_m last edited by

            @afzal_m We hebben vastgesteld dat het niet de pin code op de sim kaart is.
            Onze netwerkregistratie krijgen we niet in orde.

            AT+CREG?
            +CREG: 0,3
            Dit betekent dus ‘Registration denied’.
            Als we kijken naar de operators, krijgen we het volgende:
            at+cops=?

            +COPS: (1,“vodafone NL”,“voda NL”,“20404”,0),(1,“T-Mobile NL”,“TMO NL”,“20416”,0),(1,“NL KPN”,“NL KPN”,“20408”,0),(1,“T-Mobile NL”,“TMO NL”,“20416”,9),(0,1,2,3,4),(0,1,2)

            OK
            Nu proberen we een specifieke te selecteren:

            at+cops=1,2,“20416”,9
            +CME ERROR: 13
            Error 13 is SIM failure

            at+cops=1,2,“20416”,8
            +CME ERROR: 13

            at+cops=1,2,“20416”,0
            +CME ERROR: 13

            at+cops=?
            +COPS: (0,“T-Mobile NL”,“TMO NL”,“20416”,0),(0,“NL KPN”,“NL KPN”,“20408”,0),(0,“vodafone NL”,“voda NL”,“20404”,0),(0,“T-Mobile NL”,“TMO NL”,“20416”,9),(0,1,2,3,4),(0,1,2)

            OK
            Alle operators krijgen status 0.

            Wij denken dat hier een probleem is met de sim kaart.

            Enige idee?

            S 1 Reply Last reply Reply Quote 0
            • S
              Stefan de Lange @TVDL last edited by

              @tvdl Probeer het nog een keer maar dan met PDP context:

              (wacht bij iedere stap ff op OK of een bevestiging)

              AT+CEREG=5 (netwerk info notifier)
              AT+CFUN=0 (radio uit)
              AT+CGDCONT=0,"IP","cdp.iot.t-mobile.nl" (set context)
              AT+CFUN=1 (radio aan)
              AT+COPS=1,2,"20416" (forceer registratie)
              

              Check ook ff met:

              AT+NCONFIG?
              

              Of alle instellingen goed staan…

              T 1 Reply Last reply Reply Quote 1
              • T
                TVDL @Stefan de Lange last edited by

                @stefan-de-lange
                We zijn de SIM failure kwijt, maar nog steeds een registartion denied.
                Het lijkt er wel op dat we verbinding hebben via LTE-NB1 en alle instellingen goed ijn.

                AT+CFUN=0

                OK
                AT+CFUN=1

                OK
                AT+CSQ

                +CSQ: 12,99

                OK
                AT+CREG?

                +CREG: 0,3

                OK
                at+qnwinfo

                +QNWINFO: “CAT-NB1”,“20416”,“LTE BAND 8”,3747

                OK
                AT+QCFG=“nwscanmode”

                +QCFG: “nwscanmode”,3

                OK
                AT+QCFG=“nwscanseq”

                +QCFG: “nwscanseq”,020301

                OK
                AT+CPIN?

                +CPIN: READY

                OK
                AT+CGDCONT?

                +CGDCONT: 1,“IP”,“cdp.iot.t-mobile.nl”,“0.0.0.0”,0,0,0,0

                OK
                AT+QCFG=“iotopmode”

                +QCFG: “iotopmode”,1

                OK
                AT+CGDCONT?

                +CGDCONT: 1,“IP”,“cdp.iot.t-mobile.nl”,“0.0.0.0”,0,0,0,0

                OK
                AT+COPS?

                +COPS: 1,0,“T-Mobile NL”,9

                OK
                AT+COPS=?

                +COPS: (2,“T-Mobile NL”,“TMO NL”,“20416”,9),(0,1,2,3,4),(0
                ,1,2)

                OK

                Waarom is de registration denied ?

                Overigens AT+CEREG=5 en AT+NCONFIG? werken niet.

                1 Reply Last reply Reply Quote 0
                • T
                  techniek last edited by

                  Hoi Stefan,
                  Ik kun je je IMSI doorgeven? Dan kunnen we kijken of er iets geks staat in het SIM profiel.
                  Grt,
                  Henk

                  S 1 Reply Last reply Reply Quote 0
                  • S
                    Stefan de Lange @techniek last edited by

                    @techniek said in Pincode simkaart starterspakket:

                    Hoi Stefan,
                    Ik kun je je IMSI doorgeven? Dan kunnen we kijken of er iets geks staat in het SIM profiel.
                    Grt,
                    Henk

                    Ik denk dat je @TVDL bedoelt ;)

                    T 1 Reply Last reply Reply Quote 0
                    • T
                      TVDL @Stefan de Lange last edited by

                      @stefan-de-lange
                      Het IMSI nummer is:
                      at+cimi
                      901405700008837
                      OK

                      1 Reply Last reply Reply Quote 0
                      • T
                        TVDL last edited by

                        Sorry, natuurlijk voor @techniek.

                        1 Reply Last reply Reply Quote 0
                        • T
                          TVDL last edited by

                          We hebben een 2e kaartje dat ook niet werkt.
                          IMSI nummer daarvan is 901405700009808.

                          1 Reply Last reply Reply Quote 0
                          • afzal_m
                            afzal_m iotcreators.com team last edited by

                            Het zit ook niet in de sim profielen inderdaad. Maar bedankt voor het testen!

                            @techniek zou je aub de device configuratie met @TVDL kunnen doornemen aub?

                            1 Reply Last reply Reply Quote 0
                            • 1 / 1
                            • First post
                              Last post