Bericht komt niet aan



  • Hallo,

    Ik ben jullie NB-IOT aan het testen met een sim kaart die inmiddels al een lange tijd geleden besteld is. In mijn account staan twee start projecten, maakt het uit aan welke ik mijn IMEI registreer? Ik weet dus niet precies welke SIM bij welk project hoor.
    Als ik het mij goed herinner heb ik ooit meegedaan aan het pilot project/test netwerk, en heb ik toen deze sim niet meer werkte een nieuw startpakket aangevraagd. Deze is helaas nooit aangekomen maar is -denk ik- wel als project verschenen in mijn account. Omdat het startpakket nooit is aangekomen heeft een collega een nieuwe aangevraagd vanaf een ander account die wel is aangekomen, het kan ook goed zijn dat de sim die ik nu gebruik deze is, en dus helemaal niet aan mijn account is gekoppeld.
    Met de gebruikte sim kan ik wel het netwerk op, en het zenden van een hello world bericht lijkt goed te gaan (aan de module kant), maar ik kan het bericht niet zien in de portal, wat gaat hier fout?
    Ik maak gebruik van een Sierra Wireless HL7800 module. Om te bevestigen dat ik wel ben verbonden lees ik de CREG status uit, deze is 5(roaming):
    +CREG: 5
    En lees ik het PDP address uit:
    +KCGPADDR: 1,“10.128.1.218”


  • Deutsche Telekom IoT

    Hi! It does not matter which sim you use in your project. Even when you used the simcard in another project before.

    Your old simcard is still active 🙂

    CEREG 5 means that you are connected (too be more precite, it means ‘roaming’).

    What protocol did you select to register your IMEI in your project? Was it UDP or CoAP?



  • @afzal_m
    Switching to English… 🙂
    I selected UDP, the Sierra Wireless modules do not support CoAP. Used UDP IP “172.27.131.100” and port 15683.



  • Updated the module firmware to 4.4.6.0 today, but still no arriving messages… How can I start to debug this? Is there an echo server that I can reach to test?


  • Deutsche Telekom IoT

    Can you PM me the e-mailaddress that you use for your project?


  • Deutsche Telekom IoT

    This is an issue in our back-end 😞

    Apologies, we are working on it!


  • Deutsche Telekom IoT

    Still working on it… keep you posted!


  • Deutsche Telekom IoT

    We’re still looking for the root cause. If that didn’t work out this afternoon, we will simply restart the component in question.


  • Deutsche Telekom IoT

    Unfortunately still no root cause. But we have enough logs for further troubleshooting.

    We just restarted the affected component. As of now, you should be able to see the payloads again. Maybe you need to delete and register the device before you see result.


  • Deutsche Telekom IoT

    Unfortunately it didn’t work out, what we tried yesterday. Please follow this topic for new updates.


Log in to reply